KÖPVILLKOR
Följande villkor gäller vid beställningar som görs av dig som kund hos DecH.
Genom att lägga en beställning på www.dech.se godkänner du villkoren som anges nedan.
Företagsuppgifter:
DecH i Kungsbacka AB
Valands Promenad 2A, 434 32 Kungsbacka
Org.nr: 559367-6371
Kontaktinformation:
E-post: info@dech.se
Telefon: 0300-188 88
SORTIMENTET
Sortimentet i Dechs E-handel kan skilja sig från våran fysiska butik. I E-handeln visas delar av vårt sortiment men vi fyller på med nya produkter hela tiden. Om du inte hittar det du letar efter på nätet, är du alltid välkommen att kontakta oss eller besöka vår butik..
PRISER, ERBJUDANDEN OCH RABATTER
Kampanjpriser och priser för tilläggstjänster kan skilja mellan webbshopen och våra fysiska butik.
Alla priser är i svenska kronor inklusive moms
Rabatterbjudanden gäller så långt lagret räcker om inte en tydlig giltighetstid angivits i samband med erbjudandet. Erbjudanden och rabatter kan skilja sig mellan E-handeln och våra fysiska butik. Observera att allmänna rabatter gäller på ordinarie pris och kan inte kombineras med andra erbjudanden, om inget annat anges.
PRODUKTVISNING
Vi kan inte garantera att färgen på våra produkter stämmer exakt med verkligheten eftersom färgåtergivningen kan variera beroende på datorns skärminställning.
Beställning
Beställning av DecHs produkter kan göras via vår E-handel. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från DecHs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Har du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss omedelbart. Skulle en vara inte finnas hos oss kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta DecH och avboka den.
Som kund kan du betala din beställning via Klarna AB (”Klarna”), org.nr. 556737-0431, genom Klarna och de alternativ som där erbjuds: direktbetalning, kontokortsbetalning, fakturabetalning och delbetalning.
Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Betaltjänst utan vid behov, beroende av vilket betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig. När du är identifierad får du information från Klarna vilka betalningsalternativ som är tillgängliga för just dig. Direktbetalning via bank är förvalt men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom faktura eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan variera från tid till annan.
Om du valt att betala med faktura kommer fakturan att skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från respektive koncepts e-handel. Fakturan gäller som kvitto på din order och i paketet skickas följesedel. Det fungerar som köpebevis (kvitto) tillsammans med betald faktura.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Betaltjänst godkänner du DecH's köpvillkor, integritetspolicy samt Klarna betaltjänsts användarvillkor och Klarnas användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas användarvillkor, se följande länk: Klarnas villkor.
För mer information om Klarna Betaltjänst, använd följande kontaktuppgifter: Telefon 08-120 120 10, info@klarna.se eller på Klarnas hemsida, klarna.se. Vid kontakt med Klarna använd kundnummer och personnummer.
ÅLDERSGRÄNS
DecH ingår enbart avtal med myndiga personer. För att handla hos Dechs E-handel måste du vara minst 18 år.
Tryckfel
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att avslå felaktiga ordrar.
PRESENTINSLAGNING
Om du vill ha en eller flera varor inslagna, bockar du i rutan för presentinslagning innan du lägger din vara i kundkorgen.
Frakt
Fraktkostnaden är 39 kr inklusive moms.
Leverans med Postnord
Varorna skickas med PostNord och hämtas hos PostNords uthämtningsställe. Paketet ligger kvar i 7 dagar. Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 150 kr. Leveransen aviseras via e-post eller SMS beroende på vilket alternativ du valde i kassan. Du behöver uppvisa en giltig legitimation för att hämta ut ditt paket hos ditt uthämtningsställe. Namnändring på paket är inte möjlig i efterhand.
Vi kan för närvarande endast leverera till kunder i Sverige.
Adressändring
Leverans sker endast till folkbokförd adress, ändring av leveransadress är inte möjlig.
Leveranstid
Beställningar skickas normalt från vår butik dagen efter att din beställning är gjord. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. För varor märkta "beställningsvara" är normal leveranstid 5-15 arbetsdagar. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas och du har rätt att häva köpet om leveranstiden inte kan hållas.
Skadade paket
Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Skulle en försändelse vara trasig eller skadad när du hämtar ut den, kontakta transportören. Saknas varor vid leveransen, vänligen kontakta butiken.
Kvalitetskontroll för smycken med diamanter 0,15 ct eller större
För smycken med diamanter som är 0,15 ct eller större sker en kvalitetskontroll innan returen kan godkännas.
Ångerrätt
På varor köpta i e-handeln har du 14 dagars ångerrätt från den dag du hämtat ut ditt paket. För att nyttja ångerrätten kontaktar du DecH enklast genom att svara på din orderbekräftelse som du fick på mejl vid köpet eller mejla till info@dech.se, via brev eller telefon. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen har medfört. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att varan mottagits av DecH. Du som kund, står även för eventuell returkostnad till DecHs butik.
DecH i Kungsbacka AB
Valands Promenad 2A,
434 32 Kungsbacka
Telefon: 0300-188 88
Ångerrätten gäller ej på graverade eller specialtillverkade varor.
RETURER OCH ÖPPET KÖP
Byte av vara i fysisk butik
Hos DecH har du 30 dagars bytesrätt och öppet köp från den dag du köpt din vara. För att varan ska kunna bytas måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd, hel och ren. Vissa av våra varor plomberas och plomberingen måste då vara kvar för att bytet ska kunna godkännas. Om varan är plomberad står detta med på kvittot. Ta alltid med originalkvitto.
Bytesrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar, graverade varor, presentkort, rea varor rabatterade med mer än 30%,
Byte av vara i webbshoppen
Hos DecH har du 30 dagars bytesrätt och öppet köp från den dag du hämtat ut ditt paket. Ett byte på en vara köpt i e-handeln behandlas som en retur, dvs. du returnerar produkten som du köpt och får pengar tillbaka inom 5 bankdagar från det att returen hanterats av vår butik. Önskar du en ny vara gör du en ny beställning. För att varan ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd, hel och ren. Vissa av våra varor plomberas och plomberingen måste vara kvar för att bytet eller öppet köp ska kunna godkännas.
Varor som du handlat i DecHs webbshop returneras till vår butik. Du returnerar varan i samma förpackning som du mottog den i. Eventuella askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Fyll i retursedeln som du fick med i ditt paket. Returadressen som även framgår på returadress-lappen är:
DecH i Kungsbacka AB
Valands Promenad 2A,
434 32 Kungsbacka
Telefon: 0300-188 88
Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig. Returavgiften på 39 kr återbetalas inte. Vi hanterar din retur så snart som möjligt inom 14 dagar. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Har du betalat med direktbetalning som betalkort eller swish tar det upp till 5 bankdagar innan pengarna kommer in på ditt konto.
Bytesrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar, graverade varor, presentkort, rea varor rabatterade med mer än 30%,
Reklamation av vara köpt i webbshoppen
Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att svara på din orderbekräftelse du fick till din mejl vid din beställning eller mejla DecH på info@dech.se eller direkt i vår butik. Returadressen framgår på returadress-lappen du får med din leverans. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Väljer du i stället att kontakta butiken, ta med din orderbekräftelse som är ditt kvitto eller din följesedel. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. DecH följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. Dech löser inte ut returnerade varor mot postförskott.
Reklamation i vår butik
Om du upptäcker att en vara är skadad eller felaktig ska du snarast möjligt kontakta vår butik. Ta med kvitto och varan till butiken så tittar vi på ditt ärende. DecH följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid ev. tvist. Du kan läsa mer på www.arn.se om Allmänna reklamationsnämnden.
Garanti
När du handlar hos DecH får du alltid 30 månaders garanti när det gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.